rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Tukang Rasa Makanan Binatang Peliharaan ( Food Tester)

Setelah ditanya rakan, benarkah ada pekerjaan penguji rasa makanan haiwan peliharaan. Jawapannya Inilah Simon Allison, orang yang makan makanan haiwan untuk hidup. "Chicken dinners, Beef strips or Campfire Jerky Bars, Pedigrees (jenama makanan haiwan peliharaan) itu semua sama baginya. Makanan malam anjing (atau sarapan kucing), semuanya dia nikmati. Mr Allison adalah seorang yang bekerja dalam bidang teknologi makanan, orang lama dalam syarikat Marks & Spencer (M&S) dengan tanggung jawab khusus untuk makanan haiwan. Ini bermakna tidak ada produk M & S yang masuk ke pasaran, kecuali telah dirasai olehnya dahulu. Dia berkata"Tidak ada yang meminta saya untuk merasanya tapi ini adalah apa yang saya lakukan,sama sahaja seperti jika saya bekerja di jabatan makanan siap saya mencintai pekerjaan saya, ini merupakan kerja yang bijak dan merasai makan haiwan peliharaan adalah bahagian asas yang harus dilakukan.  
"Rasanya benar-benar biasa," katanya. "Anjing menikmati semua makanan secara universal, sedangkan kucing sangat memilih tentang apa yang mereka akan makan. Mereka bertindak balas lebih dari rasa dan aroma bahawa anda lebih mengenalinya ".Mengambil bau sedikit seperti "wain taster" profesional, dia berkata "Ia memiliki rasa dan aroma ayam dan sebahagian dari apa yang disebut rasa merah - hal-hal seperti jantung dan hati. Kemudian anda mendapatkan rasa bertepung, kacang hijau, aroma denyut nadi dan kadang-kadang rasa manis lobak.
"Anda harus mengunyahnya sedikit saya telah melatih lidah saya untuk mencari bahan-bahan yang kami tidak akan membiarkan dalam resipi, seperti babat/perut. Pemilik haiwan kesayangan bertindak balas buruk terhadap bau babat/perut."Saya sedang mencari tekstur "pate", hampir ke titik di mana anda boleh tersebar di roti berkerak ini mempunyai tekstur yang sangat sedikit berpasir tapi secara keseluruhan harus halus dan ditaburi dengan kacang dan lobak."
Apakah kucing suka sayuran? Tidak, tetapi orang ya, kata Allison. "Semakin kita boleh membuat makanan haiwan kesayangan seperti makanan pemilik, semakin itu nyaman untuk kita berfikir pelanggan(haiwan peliharaan) akan menikmatinya," jelasnya. Marks & Spencer cuba menerapkan beberapa standard untuk makanan haiwan kesayangan bahawa sama seperti makanan yang manusia-siap - memastikan sumber ikan yang berkualiti , misalnya, dan melarang rasa buatan dan pewarna. Apabila menguji rasa makanan "Saya akan berubah dalam bentuk yang berbeza" selalu mempunyai segelas air di tangan untuk mencuci mulut. Simon mengakhiri perbualan mengunyah gula-gula getah untuk mengelakkan "berbau nafas anjing".
Sumber- www.dailymail.co.uk 

Di bawah adalah video bagaimana pembuatan makanan anjing.
 



1 comments:

cik areh said... Reply To This Comment

yuckss..yek yek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...