rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Songket Seni Warisan Agung

Peserta Simposium Songket 2009
Songket berasal dari perkataan sungkit iaitu teknik menyungkit benang menggunakan buluh untuk menghasilkan corak pada kain sulaman. Kemudian benang emas dan perak akan disulam mengikut reka corak yang biasanya dihasilkan untuk diraja dan bangsawan. Kebiasaanya reka corak bermotif tumbuhan, unggas dan juga motif geometrik. Kajian dilakukan untuk mengenal dan memahami songket warisan agung. Menjadi peserta simposium bersama rakan seperjuangan 'Adli dan Asri pada tahun 2009 sambil melihat pembentangan dari pensyarah Puan Arbayah, kami memperoleh pengalaman dan banyak input berguna.


Artikel tulisan saya  16/9/2005
Lagu yang seringkali dimainkan ketika simposium berlansung dan ketika Fesyen Show dijalankan. (Jarang dah dengar lagu lama macam ni hehhe...)


p/s: artikel/entri ditulis sebagai perkongsian dan permintaan dari RJ ETika ... =)  semoga anda semua beroleh input berguna... huhu =P. (ada kite kongsi ..tiada kita cari..=)



2 comments:

ghost said... Reply To This Comment

cis!tak dapat lak aku layan video nih..tapi aku masih leh faham satu perkara kalau kita perlu kreatif utk selesaikan masalah.mesti bijak.thanx.

rj Etika said... Reply To This Comment

heh..komen sambil dengar lagu saloma. hahah.

sory...just got time to read this. Dah macam baca karangan waktu spm. heheh....baguih betui la bahasa melayu si ayam nih. Siap ada 'wahana' lagi. perghhh.... :)

ade lagi tak artikel lain?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...