rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Inkling Wacom - Lukisan Kertas Menjadi Digital


Inkling Wacom
Dua tahun yang lepas sedang para pereka, animator, artis mula menggunakan bamboo tablets yang mana teknologi tekanan sensitiviti pen dikesan melalui sentuhan dan dihantar menjadi digital. Kepada yang tidak pernah mendengar. Wacom adalah sebuah syarikat yang memperkenalkan teknologi tablets dan pen. Kini Wacom dengan produk terbarunya INKLING , sebuah pen lakaran digital yang mengesan kesamaan lakaran menjadi digital dengan hujung mata ballpoint di atas mana-mana helaian kertas. Teknologi dari kertas di ubah menjadi digital. Mirip juga seperti sebuah pengimbas scanner yang dibaca melalui teknologi Wireless. Data dialihkan melalui kabel USB. Kami kerap menggunakannya sebagai pembantu dalam lakaran digital seperti rendering / lukisan yang menggunakan software seperti adobe illustrator, photoshop dan autodesk sketchbook yang mana ianya boleh disimpan dalam format JPEG,PDF,PNG,SVG serta beberapa format lain. Harga untuk pasaran adalah $199 (anggaran harga Malaysia adalah RM 590) kemungkinan secara rasminya keluar dipasaran pada pertengahan September 2011 boleh dibeli melalui Wacom Store atau Amazon.com.


p/s: baru mula berjinak bamboo tablets dah ada baru..huhuhu.. :P



4 comments:

CikTeddyCorner said... Reply To This Comment

wah..bnde ni co0l ar

yusuflaili(Goku) said... Reply To This Comment

Salam;
datang lagi benda canggih ni..senanglah nak buat doodle.

an nyek said... Reply To This Comment

Walawehhhhh!!! seyes sgt sgt sgt genius...suka beb!! terbaik la lau dpt beli benda nie, bosan2 bole lukis pas tu edit kat comp.tkar jd degital..sygnya, takde bakat nak melukis....

Anonymous said... Reply To This Comment

walah...gile bner wacom ntu...ude dr intuos, cintiq, skrg inkling...hedewww...pengeeenn...tp brp duid ntu? bdw, wacom ntu produk aslinya dari jepang bukan sih? jepang ya?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...