rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Main Bayang Tangan

Permainan ketika elektrik terputus dan hanya dilimpahkan cahaya lilin atau lampu picit. Tangan dirapat ke sumber cahya dan pancaran cahaya yang dilindungi benda legap membentuk bayang-bayang. Hiburan permainan diwaktu gelap sejak dahulu lagi. Cara membuat bayang binatang menggunakan tangan di waktu gelap di paparkan di gambar rajah ini.


p/s: jgn suka2 sgt waktu gelap.. tkut -takut la.. ada bayang2 lain .. tiba2 ada..



9 comments:

Cik tikah said... Reply To This Comment

nice one :)

StuntWomanWho :) said... Reply To This Comment

dulu selalu main ngan akak :) bila eletrik tak de . hahah

sis92 said... Reply To This Comment

hee masa kecik2 selalu main >.<

Cik Rongoks said... Reply To This Comment

dulu time xde letrik selalu buat.pasang lilin, then main bayang2 nie .huhu

Asksn0w said... Reply To This Comment

haha.dulu masa kecik2 selalu main camtu sebelum tido.
sampai mak marah suruh tido.
mak cakap kalau main camtu,nnt hantu suke.
terus xbuat dah~ haha :'D

Rtp Farra Arisha said... Reply To This Comment

saya selalu mencoba membuat bayang-bayang camtu, tetapi pada akhirnya selalu gagal. wkwkwkwkwk

Liyana Zahim said... Reply To This Comment

Sy reti buat ular tedung je.. Hahaha.. Mainan budak2 zaman dlu ni-

yusuflaili(Goku) said... Reply To This Comment

salam;
Ya..selalu juga main mainan ni,masa kecil dulu2..kebetulan masa tu tak ada eletrik kat kampung aku(1969-1972)

zana said... Reply To This Comment

waktu kanak2 suka main mainan ni hehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...