rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Kucing Dipijak-Pijak dan Dipukul-Pukul


PETALING JAYA: Padah menzalimi tiga kucing dengan memukul menggunakan payung, menendang serta menyakiti haiwan malang itu Februari lalu, seorang wanita berusia 21 tahun didenda RM400 oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam.Chow Xiao Wei dijatuhkan hukuman selepas mengaku bersalah di hadapan Majistret Nik Mohd Fadli Nik Azlan. Nik Mohd Fadli juga memerintahkannya dipenjara tujuh hari jika gagal membayar denda itu. Bagaimanapun, Chow menjelaskan dendanya.

Mengikut tuduhan pertama, dia didakwa secara zalim menyakiti dua kucing antara jam 4.25 petang hingga 5 petang pada 19 Februari lalu di depan sebuah gerai di Pasar Seri Kembangan di sini. Bagi kesalahan itu, tertuduh didakwa mengikut Seksyen 44(1)(a) Akta Binatang 1953 (Akta 647) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 44(1) akta sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM200 atau enam bulan penjara atau kedua-duanya, jika disabit kesalahan.Chow juga didakwa melakukan perbuatan tidak wajar menyebabkan kesakitan serta penderitaan seekor kucing pada masa, tarikh dan tempat sama.

Dia didakwa mengikut Seksyen 44(1)(d) Akta Binatang 1953 (Akta 647) dan boleh dihukum mengikut Seksyen 44(1) akta sama yang memperuntukkan hukuman denda maksimum RM200 atau enam bulan penjara atau kedua-duanya, jika disabit kesalahan.Pendakwaan dilakukan pegawai pendakwa Jabatan Veterinar, Jamadi Badri, manakala Chow tidak diwakili peguam bela. Penganiayaan Chow terhadap tiga kucing itu sebelum ini tersebar luas di laman sosial, facebook dan blog selepas dimuat naik ke Internet hasil rakaman kamera litar tertutup (CCTV) di lokasi kejadian.

Rakaman lima minit itu menimbulkan kemarahan banyak pihak, khususnya pencinta haiwan sehingga mendorong mereka menggerakkan usaha ‘mencari seorang pembunuh kucing’.Rakaman video itu menunjukkan perbuatan tertuduh yang melakukan penyeksaan terhadap tiga kucing termasuk melibas dengan payung, menolak ke longkang, malah memijak hingga menyebabkan seekor kucing mati.Selepas pelbagai usaha dijalankan, Chow yang dikenal pasti melakukan perbuatan itu akhirnya dikesan di facebook melalui pakaiannya dalam video yang disebarkan.Chow yang menyedari identiti dirinya terbongkar meminta maaf secara terbuka dengan memaklumkan dia sedang menjalani rawatan psikologi kerana tekanan yang dikatakan dihadapinya akibat perceraian ibu bapanya. Sumber Harian Metro -28 Julai 2011

p/s: gilo... T_T



15 comments:

✿ cik pieQa ✿ said... Reply To This Comment

mak ayah die bercerai, kucing lak yang jadi mangsa. kalau stress pon, tendang n sepak je dri sndiri, jangan jadikn kucing sbgai mangsa. cian kucing tu :(

aesh came said... Reply To This Comment

hai~~ x sesuainye ku baca cerita sebegini dipagi jumaat~~hu huh he nauzubillah..mana cukup denda byk tu! x adil~ kejam gile ni patut letak dlm penjara 3bulan ke, 6bulan ke, 12tahun ke..ngeh ngeh mental mslh ni..

ïêmå å¢klê§ said... Reply To This Comment

padan muka..
2la jahat sangat

cnashwa said... Reply To This Comment

sedihnye..serius die kejam..

cnashwa said... Reply To This Comment

sedihnye..kejam r..huhu

cintatulip said... Reply To This Comment

tak mau tngok video.. dlu dh tngok.. sial punya manusia otak haiwan!!!

:(

ChaCha said... Reply To This Comment

bengong!!!!

aswadz said... Reply To This Comment

berperikebinatangan btol budak tuh.

syErAh said... Reply To This Comment

hukuman x setimpal..!

kucing tu pun makhluk Allah

tggu je la kucing tu tuntut bela kat akhirat.

orang bukan islam agi la xterlepas.

stellaizz said... Reply To This Comment

kejam nyerrr..bodohhh

si macho said... Reply To This Comment

kalau ye pon perlu ke wat gitu kt binatang yg comel tu

T ^ T ) dasar hati setan --.-"

beLLa said... Reply To This Comment

tak sanggup nak tgk video tu. tak ske btol la org kejam ngan kucen neh. haih

alepridz said... Reply To This Comment

memang gilor....
tak guna punyer olang... haiya...

Mss Ieza said... Reply To This Comment

kejam =='

cik azeya said... Reply To This Comment

huu. tanak dah sepak kucing. nanti kene penjara. T_T

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...