rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Sate Jabi - Melazatkan & Menyelerakan


Kampung Jabi,Jerteh terletak kira-kira 80 kilometer dari bandar raya Kuala Terengganu. Jauh nun disana, ada sebuah gerai sate benama Sate Lanang. Cukup dikenali sebagai Sate Jabi yang melazatkan. Alang-alang menghala ke Kelantan ,singgah sebentar setelah banyak perkhabaran mengenai kesedapannya hinggap di telinga. Rasa Sate ayamnya ringkas dan sedang elok, manakala sate dagingnya diliputi rasa rempah. Perkhabarannya, gerai ini sentiasa mendapat tumpuan pengunjung terutama musim cuti dan perayaan. Menariknya, ianya memiliki kerusi menunggu seperti di pejabat pos dan kaunter JPJ untuk menunggu giliran mengambil bungkusan sate.

"masuk tv.. malu2"...
70 cucuk + 4 nasi impit + 6 gelas air = 5 org makan.. kerusi di bahagian kiri ,adalah kerusi menunggu.

Lagi berita mengenai >> Sate Jabi


p/s: Entri pasal makanan akan bertambah-tambah di bulan Rhamadan :P .. teringat sate di kulai,Johor..



10 comments:

Hang Leo said... Reply To This Comment

terliur lak aku tengok sate ni:)

Liyana Zahim said... Reply To This Comment

Mujolah tak ske sate.. Jabi? Heh.. Pelik beno name.. Hahaha~

Aisyah Aina said... Reply To This Comment

pehh....tengok pon dah tau sedap...haha

Queen F said... Reply To This Comment

eh eh kampung aku neyh.. hekhekhek.. satay dia memang holiaoooo lah! :D

ChaCha said... Reply To This Comment

buat lapaq ja ni nyek!

hawiz said... Reply To This Comment

mmg sedap...dgn air singo ben

syErAh said... Reply To This Comment

wahh...makan kat situ gak ke??

klu family balik besut...kitorang mang akan singgah kat situ..memang sedapp!

sesak giler..nak dapat tempat duduk susah klu datang lewat2

sistematik kan?? so orang yang nak makan kat situ xde la kene berebut ngn orang yang just nak bungkus sate XD

amir aizat said... Reply To This Comment

sate sate sate!

SHAREH said... Reply To This Comment

line kali kalu nak g makan memane tempat best ajak cik areh skali tau...kalu x ajak sila2 lah tapau ye..sekian.

ezzu said... Reply To This Comment

bestnye mkn sate...ezzu suka mkn kat marang,terengganu..hehehe...hari tu skali ezzu mkn dgn 3 org kwn ezzu abis dlm rm80 lebih...memg byk lh mkn..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...