rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Rekod Terjunan Udara | Red Bull Stratos World Record Jump

Terbang pada ketinggian altitude 39,045 meter (128,100 kaki) dengan kapsul belon gas helium berlepas daripada New Mexico, Felix Baumgartner memecahkan rekod dunia terjunan bebas dari pinggir ruang angkasa. Selepas 4 minit 19 saat, Felix membuka payung terjun melakukan terjunan pada kelajuan 1,342.8 km/h (833mph) berhampiran stratosfera sebelum menuju ke atmosfera. . Berumur 43 tahun, penerjun profesional Austrian ini turut memecahkan dua rekod dunia untuk terjunan bebas tertinggi dan penerbangan tertinggi manusia menggunakan belon gas. via Redbull & news.sky



p/s: sheuwwww~~ teringin nk terjun dari kapal terbang.. :D



4 comments:

Jna marcello said... Reply To This Comment

APA????TERINGIN TERJUN?? xpe laa awk bek abaikan mcm gayat gila jee tu ggrrrrrrrr

fyna said... Reply To This Comment

hebat felix nih. kalau fyna lah, flying fox pun dah gayat. apa ntah yang macam nih. mahu pengsan kot. hahahaha.

Aida Omar said... Reply To This Comment

wow! terbaiklah terjun dari ruang angkasa lah kan?

CintaZulaikha said... Reply To This Comment

ni yg masuk tv tu kn???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...