rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Microsoft Kinect - Teknologi Tanpa Remote Control

Apa itu Kinect? Bagaimana ianya berfungsi?


Teknologi Motion sensor yang mengesan pergerakan sendi otot dan sistem pengenalan imbasan bunyi. Diperkenalkan secara rasmi pada 9 Mac 2011,telah diedarkan sebanyak 10 juta unit dan dikenali sebagai Projek Natal pada 1 jun 2009. Ianya dibangunkan dengan menghubungkan teknologi permainan X-box 360. Membolehkan pemiliknya menonton dan bermain tanpa alat kawalan jauh.

Kinect berfungsi menggunakan motion sensor yang semuanya berkait dengan pergerakan anggota badan anda seperti kaki,tangan, bahu dan lain-lain.

Mengecam pergerakan sendi dan menyimpan sebagai data. Apabila ke kiri atau ke kanan meletakkan anda dalam dunia permainan maya sebenar.

Mengecam profil dan rupa pengguna, memudahkan anda meneruskan permainan atau kawalan Kinect dengan mengetahui itu adlah anda.
Sistem pengecaman suara. membolehkan pengasingan suara asing dan mengenalpasti suara anda supaya anda boleh mengawal sistem dan meneruskan kawalan tanpa gangguan.


Sumber : Microsoft Kinect

p/s: Canggih2.. bermain sambil bersenam..bagus2 :D.. berapa ribu agaknya?? :P



10 comments:

ChaCha said... Reply To This Comment

tak mampu le nak beli..haha

::ini belog saya . cinta hati saya:: said... Reply To This Comment

wah best gile

tengok pom cam teruja je

hhehe

:)

Aisyah Aina said... Reply To This Comment

best gila...mesti mahal ni...

Liyana Zahim said... Reply To This Comment

Huyoo buleh knl rupe org tuh!

wan_cikgumuzik said... Reply To This Comment

memang best natang nihh.. aku dah try aritu.. main bowling plak tuh.. siap dai pasang tv lcd besar punya...

memang terrbaeekk dan canggih beb.. jakun laa sekejap aku.. kah kah kah kah...

anamizu said... Reply To This Comment

perhh!!
ni kalo dpt kt umah,
mmg jakun nih!! keh3

miss ct said... Reply To This Comment

Assalamualaikum...
wow..bestnya...klu main game, mmg berjam2 lah depan tv..confirm bil elektrik melambung nak bayar...

kyo_9 said... Reply To This Comment

huhu..
junior ak baru beli minggu lepas..
teringin nk p umah dia main..
xde la mahal sangat..
dalam RM1k lebih jer kalo x silap..

qeen.3c said... Reply To This Comment

bestttt gilaaaa!

Azura Mendezz said... Reply To This Comment

Wow..teruja! =D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...