rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Perhimpunan Janji Demokrasi - Tukar Bendera Malaysia

"Perhimpunan Janji Demokrasi yang sedang berlangsung malam ini turut mendapat perhatian beberapa peserta berikutan pengedaran risalah desakan agar bendera Jalur Gemilang ditukar kepada reka bentuk yang pernah direka khas dari Parti Kebangsaan Melayu Malaya (PKMM) sebelum mencapai kemerdekaan satu ketika dahulu."- via OhmediaFB
Bendera yang dinamakan "Sang Saka Malaya" ini pernah diutarakan oleh Najwan Halimi pada tahun 2007. via anwaraidc
Apakah dia Sang Saka Malaya? "Pada asasnya, corak ini diadaptasi dari corak bendera Sang Saka yang digunapakai oleh negara Indonesia dan Singapura. Ianya merupakan panji warisan kerajaan Nusantara" -NajwanHalimi
Bendera ini mungkin tidak cantik tetapi  "Bermula dengan kontroversi, berakhir dengan kesedaran... " - MiloSuam

p/s: macam bendera spore la der... :P



10 comments:

Aishah Jahirah said... Reply To This Comment

nak tukar bendera ke....hurm

Anonymous said... Reply To This Comment

bendera pun pakatan nak tukar...dasyatnyer...dulu aku pangkah parti pkr...tapi kini aku akan pangkah bn...sbb byk janji kosong je....semua janji pkr tipu belaka...

APAN said... Reply To This Comment

kalau nak tukar pun, mcm berat je nak guna design yg ni...mmg mcm singapore pun...sebab pe nak tukar? sebab bendera kita mcm US ke? hbis tu tukar bru tp masih sama ngan bendera org lain wat pe...

aswadz said... Reply To This Comment

sebijik cam bendera singapore. bintang je laen. jadah nyer?

PotiaCasaDelarossa said... Reply To This Comment

kenapa perlu tukar apa yg dah lebih baik...

zulhilmi tempoyak said... Reply To This Comment

puak2 bengap je buat keje tukaq2 bendera ni... ish2...

klu tukaq bendera maka.. byk lg betukar... sbb cinta kita kat bendera tu berlain..

Nurul ain said... Reply To This Comment

otak kat lutut diorang ni... *nak sgt tukaq, pi pindah indon/singpore la*

PotiaCasaDelarossa said... Reply To This Comment

dah mcm bendera singapore dgn indon jek... ke depa nak bagi sama dgn bendera amno?

9n0L4 said... Reply To This Comment

takde keje pulak nak tukar bendera ni. mcm mcm.

Anonymous said... Reply To This Comment

BINGAI DIORANG NI...KOT-KOT DIORANG MMG ASAL KETURUNAN INDON/SINGAPORE PASRU NAK MERAMPAS MALAYSIA NI PULAK...MACAM NAK KENA LUDAH JE PUAK2 BANGANG NI...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...