rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Invisible Bike Helmet | Pakai Helmet Tapi Tak Nampak

Helmet atau topi keledar berfungsi menjaga keselamatan penunggang. Saiznya yang besar menjadikan kebanyakan daripada kita, tidak selesa dan kurang gemar menggunakannya. Walaupun diakui penggunaannya serba sedikit dapat mengurangkan impak kecelekaan yang mungkin berlaku. Ramai yang kurang selesa mengenakan topi keledar untuk berbasikal. Usaha 2 pereka wanita Swedish melakukan kajian selama 7 tahun dengan lebih daripada $10 million dalam membangunkan Hovding, sebuah bentuk baru yang dapat melindungi keselamatan kepala penunggang. Harga dalam lingkungan $600 (RM 1800), ianya memiliki pelbagai corak yang menjadikannya sebagai alat pelindung berfungsi yang memiliki gaya dan menjaga penampilan. Hovding berfungsi mirip beg udara yang ada di dalam kereta, turut dilengkapi ruang cas USB.Via Gearpetrol



p/s: lps ni menyamar letak kain kat bahu.. :D



10 comments:

Cik Rongoks said... Reply To This Comment

kat malaysia kena buat jgak nie.hihi

syiela said... Reply To This Comment

kreatif la.. bila nak brada di pasaran msia

Edy Fee said... Reply To This Comment

mcm2 la idea manusia ni
kunjungan sempena raya

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI
MAAF ZAHIR DAN BATIN

♥ Cik Zack ♥ said... Reply To This Comment

mengangaaa jap :O

Hanif Idrus said... Reply To This Comment

Air bag moto...hahaha

yusuflaili(Goku) said... Reply To This Comment

canggih!!..tak lama lagi ada yg cipta baju keselamatan khas untuk penunggang motosikal yang mempunyai macam fungsi nanti.

tirahzairi said... Reply To This Comment

terbaikk lah.

si robot comel said... Reply To This Comment

sangat awesome!! :D

Aida Omar said... Reply To This Comment

tudia memang canggih sangat dah nie.. kalau tak dapat menjamin keselamatan jugak tak tahu la.. hehe

Aida Omar said... Reply To This Comment

tudia memang canggih sangat dah nie.. kalau tak dapat menjamin keselamatan jugak tak tahu la.. hehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...