rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Sup Kosong yang aku kisah...

Sup Kosong kerap kali dihidangkan bersama nasi goreng di gerai-gerai makan. Rasanya hanyalah berperisa stok ayam Maggi atau ajinomoto. Sup kosong tidak semena-mena menjadi isu utama buat entri ini. Kes Pertama yang cukup ku ambil kisah adalah ketika makan sup kosong dari sebuah gerai di Merbok, Sg. Petani. Dihidangkan dalam mangkuk bersaiz kecil. Kandungannya hanyalah air panas yang ditabur dengan bawang goreng dan daun sup. Jadi rasanya tawaq habiaq.. ahha tiada unsur kemasinan garam mahupun kemasaman serta kepedasan... Maka? aku kisah hahaa..(baru buka kedai agaknya kedai ni)..

Aku kisah.. haha bermakna seperti aku mengambil berat atau aku berkira.. Hendak dijadikan kisah, mungkin anda tidak berkira apabila makan di kedai dengan memiliki duit yang banyak.. Makan tidak berkira Perkara ini hanya akan berlaku apabila gaji bulan lepas masih belum digunakan lagi akan tetapi gaji bulan ini sudah masuk..

Tetapi perkara ini menjadi satu masalah besar apabila kekurangan duit, ditambah dengan cas makanan yang tidak masuk akal. Kes Kedua, kedai ini boleh diberi pujian kerana nasi gorengnya boleh diterima. Sebelum tiba di gerai, rakan telah memberi amaran akan hidangannya sedap tetapi sedikit. Tidak menyalahkan rakan. Aku kisah sebab sup kosong yang ku minta dari gerai makan ini yang semangkuk kecil saiznya.Tanpa ada perikemanusiaan dicas 30sen? so 2 mangkuk 60sen... mangkuk sungguh.....kalu semangkuk besar hidangan tomyam cas 60sen tak ape jugak...( macam-macam cara orang nak cepat kaya)..Dimana? Di Montona,gerai makan di Pantai timur... maka apa yang boleh saya katakan Quote rakan... nak ke g kedai makan ni lagi? Jawapannya Sekalijelah~~~~



1 comments:

SHAREH said... Reply To This Comment

lain kali bawak sup bunjut adabi sendiri ye...hehe..pastu rendam je dalam sup tawar tu..haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...