rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Pizza Vending Machine | Mesin Automatik

Disaat kelaparan, makanan segera menjadi pilihan. (kurangkan makan makanan segera :P). Hasil pembangunan teknologi pada 2008-2009 oleh University of Bologna. Pizza segar baru keluar dari pembakar yang diadun dan diuli dengan tepung beserta sos tomato, keju dan pilihan rasa, mampu tersedia dalam 3 minit. Ianya bukan mesin yang memanaskan makanan beku, tetapi mesin pembuat pizza segar. Pada permulaan 2009 ianya hanya berada di sebuah pasaraya diTrenito, Itali. Idea bernas usahawan Claudio Torghele, pizza dengan harga 3.30 euro ( RM 15.++), manakala mesin gedegang ( vending machine) anggaran harga euro 22 000 (RM 94 900).





p/s: balik modal x ni.. ^_^ ..



8 comments:

Rtp Farra Arisha said... Reply To This Comment

whoah, uniknya. i'm gonna own this too..hehehe.

Ungu Violet said... Reply To This Comment

mesin pizza?...boleh bankrup pizza hut cenggini...hihi

izzie izzam said... Reply To This Comment

yeayh ! kan best adew cmnie..huhu tak yah nak gi pizza hut.. :P

Liyana Zahim said... Reply To This Comment

Jenuh la nk nunggu.. Kat mlysia lau buat cani kan bes.. Herhehrer..

MaYa MustWany said... Reply To This Comment

hihihi ..xperla..kang de je,makin kuat makan lak..hihi

Deganshah Putra said... Reply To This Comment

Mungkin didalam mesin tersebut ada beberapa orang yang masak wkwkwkwk

afzalsukasuki said... Reply To This Comment

ada macam2 perasa ke?ko dah try?

KhaiRin said... Reply To This Comment

kalu ada pun sy x sanggup nk mkn

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...