rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

Bayar dan Biar Kucing Mati

Dihantar untuk dijaga.Kejadian berlaku di Damansara Damai. Membayar untuk sudahnya mati kerana tiada makanan dan minuman. Promosi di internet untuk jaagan haiwan peliharaan menarik orang ramai mengahntar ke pusat jagaan, akan tetapi pusat jagaan hanya menyimpan dan tidak menjaga. Mungkin undang-undang terhadap penderaaan haiwan masih terlalu longgar. Jika dahulu  pernah ada kes, hukumannya sekadar rm 200 untuk memijak kucing dan memukul sehingga mati.

Anatara yang masih hidup dan selamat

Hanya tinggal tulang seperti mayat hidup

Ditinggalkan 7-8 hari tanpa makanan dan minuman

Video Penyelamat Kucing , sukarelawan dan pecinta haiwan.



Berita lanjut dari 1 dan 2


p/s: manusia oh manusia..raya sakan naa.. T_T



10 comments:

Liyana Zahim said... Reply To This Comment

Xley phm org yg snggup wat kucing cmni..

::ini belog saya . cinta hati saya:: said... Reply To This Comment

kesian kucing tu

Danial Razak said... Reply To This Comment

kesian kat binatang2 tuh..sampai hati buat macam tuh..kalau dah tahu tak leh jaga tak yah la buka pusat jagaan kan..

ChaCha said... Reply To This Comment

kasar sikit bunyi nya ni...bodoh piang namanya tu...tak pasal2 kucing jadi mangsa!!!!

miss ct said... Reply To This Comment

Assalamualaikum..
rasa sedih sekali bila jd mcm tu kan..bayangkan 9 hari tanpa makan dan minum.. najis x di kemas... sedih sgt2. napelah ada manusia sekejam ini.. kucing tu haiwan kesayangan nabi kan?? Ya Allah, semoga manusia yang kejam itu menerima pembalasan yang setimpalnya..AMIN...

ika said... Reply To This Comment

heee~ xpayah la kejam sangat kan? kesian binatang2 tu...

hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock said... Reply To This Comment

bila manusia berhati lebih teruk dari binatang ...nauzubillah

cik ungu said... Reply To This Comment

camne org boleh sampai hati buat camtu..sungguh tak faham.


pastu dah tak suka, ada hati pulak nak bukak pusat jagaan haiwan.. dua kali ganda tak faham.


baik bukak kedai barang 5hengget.

CintaZulaikha said... Reply To This Comment

ada tgk kat news smalam..mmg tader perikemanusian lansung lah..

afzalsukasuki said... Reply To This Comment

kalau taknak bela sekalipun..biarkan la dia lepas bebas.kesian dia :'(

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...