rss
twitter
    Find out what I'm doing, Follow Me :)

Yang dihormati...

( ctrl + left clik =new tab)
Klik tajuk entri untuk komen/gambar&video penuh.
Link bewarna biru dalam setiap entri adalah kredit kpd pemilik /artikel terdahulu.
Receive ayampenyek's blog update trough Facebook
Jika tiada entri baharu..kebiasaannya ade dikongsi di FB
Jika ada video yg tdk lagi boleh dimainkan.. sila komen utk alert kpd kami..

KRU Tiru ???

Meniru atau menciplak boleh diklasifikasikan sebagai Plagiarism. Akan tetapi Benarkah ianya ditiru? Atau secara tidak sengaja sama?? Definasi ini tidak boleh diberikan kepada yang disyakki.. seandainya pihak yang mengambil/mengolah/ telah membeli dan meminta kebenaran dari pihak empunya asal lagu/karya/rekaan yang diambil. Setelah mengambilnya pihak yang bertanggungjawab seharusnya mengakui lagu/karya/rekaan ini telah diolah semula hasil dari karya sebenar... Mungkin telah mengambil tetapi tidak dicanang sebagai mengolah.. Jadi membuatkan pencipta liriknya nampak bijak jika tidak diketahui asal usul penciptaannya.. jadi yang rugi ialah pencipta asal.. kerana tiada kredit buatnya... sama juga dalam blog.. (p/s: pernah dicuri artikel tanpa di kredit).. maka inilah lagu-lagu telah diolah dan lagu asal..:

ADAM - Jatuh



Tak Sanggup- X-Factor




Vida- Phyneballerz 





ASPALELA - Saiful Apek


Persoalannya.. dengan kebenaran atau tanpa kebenaran?? Meniru atau telah memperoleh hak dengan membeli..???.. Kebetulan???... emm =/....Siapa yang tahu boleh beri tahu ??



9 comments:

Mim's Xerra said... Reply To This Comment

no komen.. hahahahhaha!
emm banyak sangat input kat luar tu so macam2 pendapatla kan.. ada artikel yang aku pernah baca katanya edry dah malas nak layan orang yang tak abes2 cakap dia meniru lagu orang lain ni.. entahlaa wallahualam~

eRza farEeha said... Reply To This Comment

tp lagu kru best jgk..hihihi

Anonymous said... Reply To This Comment

klo tiru dah lama kena saman rasenya kru ni..lgipun lagu bila diberi nafas baru biasa sgt dlm industri muzik..lgipun dorg ni adik beradik

amranaiman said... Reply To This Comment

animosmos...tiru la ni.. tapi bli hak kot.. then gubah..macam org kate amik kete daihatsu wat kete produa... =P.. so dikira tak originally la.. :)

Bella Zulkapli said... Reply To This Comment

rakyat m'sia bukan suke menciplakk ke ea???hahahahahaha

Cik Kamoo said... Reply To This Comment

kebetulan kot....

CintaZulaikha said... Reply To This Comment

huhuhuhu..ntahlah..nak kata tak banyak ide, depa mmg baguih..no komen~~

miSs Zie said... Reply To This Comment

hahaha..semua nak keja mudah. jom blogwalking tipu ;p

cik areh said... Reply To This Comment

biaq p la depa...huhu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...